Pazar, Mart 11, 2007

Mert'e bugün ne pişirsem ? İşte menü önerileri !


Bakü'lü gençlik grubu !!!

Annelerin en büyük sıkıntılarından biri de, hergün sağlıklı, dengeli ve de küçük bey-bayanların sevebileceği ne pişirsem derdidir !

Hele de çalışan bayanlar eğer yemeği kendi yapmıyor biri yardım ediyorsa, hergün iş yerinden komik ve sıkıntılı konuşmalar olur, "Dolapta ne vardı? Patlıcan mı, ama yemez ki, karnıbahar var mı? O zaman dolma yapalım, yanına daaa...aaa onu 2 gün önce yedi daha di mi ?!"

Ev hanımı iseniz de, bu yeni yeni sebze yemeye başlayan (ya da bir türlü başlayamayan!), yemek konusunda dönem dönem size inanılmaz zor anlar yaşatabilen minikleri, hem mutlu edip hem de iyi beslemek gerçekten zordur !

Benim buna çözümüm, haftalık bir menü oluşturmak oldu. Bunun için 3 ayrı çocuk yemekleri kitabı kullandım (Miniklerin Yemek Keyfi, Yiyiyorum Büyüyorum, Anne Ben Acıktım). Tabii Mert beyin özel istekleri ve zevki gözönüne alınarak. Balık-tavuk-et dengesini de korumaya çalıştım. Bir de tabii sezonsal olarak da değiştiriyoruz listeyi. Bir de sevgili Yengemiz Yanina da, 2 çocuk sahibi olarak sık sık bana tavsiyelerde bulunuyor, zira o da 2 farklı karakterdeki erkek çocuğunu mutlu etmek için oldukça çabalıyor !

Benim size önereceğim bu menü listesi sadece size fikir vermek, ilham kaynağı olmak içindir. Tıbbı ya da beslenme kuralları açısından bir iddiası yoktur. Elbette çocuğunuz için en sağlıklı, dengeli ve uygun yemekleri yine siz ve doktorunuz karar verecektir.


Buzdolabının üzerinde duran bu liste sayesinde, hem alışverişimizi organize ediyoruz, hem de hergün ne yapsak diye kara-kara düşünmüyoruz!

Mert'in en büyük keyfi akşam yemeklerinden sonra meyveli yoğurt ya da çikolatalı/sade muhallebi yemek ! Öğleden sonraları da hala bebeklikten kalan alışkanlık yoğurt+meyve+bisküvi karışımını yiyor!

Kahvaltıda ise yine hala bebeklikten beri aynı karışım, süt, peynir, yumurta, 8 tahıllı cereal, tereyağ, bal !! Biliyorum ve üzerimde çok baskı oldu, artık klasik kahvaltıya geçsin diye. Ama diyorum ya her anne kendi doğrusunu kendi belirler, tabii doktoruyla. Benim doktorum bu seçimimi onayladı ama siz mutlaka kendi doktorunuz danışın.
Buarada bu yemekler pişince genelde tabii ki bizim de sevdiğimiz yemekler olduğundan, bize ayrıca yemek pişirmeye gerek kalmıyor. Bir tek evde rejim yapan birileri olduğundan onlara da daha önce bahsettiğim diyet sebze yemeklerinden yapmam gerekiyor, o kadar !!
Yine zaman içinde bu listedeki yemeklerin tariflerini vereceğim ama zaten çoğu bildiğiniz klasik yemekler. Yine de merak ettikleriniz olursa, siz sorun, ben yazayım!
Hergün yeniden-yeniden başlayan bu yemek maceranızda, herkese kolay gelsin!

Hiç yorum yok: