Pazartesi, Mart 26, 2007

Mısır ekmeği ve Muammara


Geçen sabah Mert uyandı ve saatime baktım, sabah sekize geliyor zannedip yataktan fırladım ! Meğer sabahın altıbuçuğuymuş daha ! Sabahın 7'sinde giyinmiş, kahvaltımız etmiş bir durumdaydık ve misafirlerle evin ahalisi henüz uykudaydı! Ben de tadına doyamadığım mısır ekmeğinden yapayım, kahvaltıya süpriz olsun dedim!

Değişik mısır ekmeği tarifleri var, bu sefer ki "Nerede, nasıl yiyelim" (Leyla Akçağlılar-Ebru İpekçi) kitabından. Daha sağlıklı tarifler de var tabii (örneğin Arzu Aygen ve Ülfet Aygen'in Beyaz Unsuz Şekersiz Hamur İşleri kitabında, tam buğday unu ve zeytinyağlı bir tarif var, en kısa zamanda onu da deneyeceğim) ve zaten bu biraz da tuzlu bir kek kıvamında oldu ama kahvaltıya gelenleri kokusu ve tadı mest etti diyebilirim!

Malzemeler:


  • 1 su bardağı mısır nişastası
  • 1 1/2 su bardağı un
  • 1 1/4 su bardağı sütle eritilmiş 4 çorba kaşığı tereyağ
  • 1 çorba kaşığı kabartma tozu
  • 1 çorba kaşığı şeker (ben koymadım!)
  • 2 adet çırpılmış yumurta
  • 1/2 bardak mısır tanesi (konserve)
  • 1 çimdik tuz, 1 çimdik kırmızı biber
  • Tarifinde yok ama ben bir avuç ince kıyılmış dereotu ve 1/4 bardak ezilmiş beyaz peynir ekledim
Tarifi :

  1. Fırını 180 derecede ısıtın
  2. Büyük bir kapta unu, kabartma tozunu, mısır nişastasını, şekeri, tuzu, kırmızı biberi karıştırın
  3. Tereyağını bir küçük tencereye koyun, sütü ekleyip karıştırarak eritin daha sonra biraz soğutun
  4. Çırpılmış yumurtayı hızla katıp karıştırın ve bu karışımı unlu karışıma ekleyin
  5. Beyaz peynir, dereotu ve mısırı da ekleyin
  6. Tarifinde dikdörtgen kek kalıbı diyor ama minik (muffin) kek kalıplarını yağlayıp karışımı döktüm
Kayınvaldem de meşhur muammarasını yaptı. Yine bir aile sırrıydı ama biz Bakü'ye gelince bu güzel tatlardan mahrum kalmayalım diye hepsini teker teker aldık maalesef !!

Malzemeler:
  • 3 dilim bayat beyaz ekmek
  • 250g rondoda ufaltılmış (ince kıyılmış) ya da havanda iyice dövülmüş ceviz
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı biber salçası
  • 1 limonun suyu
  • 3 diş sarımsak
  • 3 çorba kaşığı zeytinyağı
  • karabiber-kimyon
  • üstünü süslemek için maydanoz

Tarifi :

1. Bayat ekmekleri suda ıslattıktan sonra suyunu sıkıyoruz, bir kaba koyuyoruz. Bizim evde beyaz ekmek hiç olmaz, bu yüzden yandaki ıslanmış ekmekler kepek ve tam buğday ekmeği karışımı oldu!!

2. Cevizi incecik kıydıktan sonra, üzerine ezilmiş sarımsakları ekliyoruz.

3. Ekmeklerle karıştırıp, biber salçası, zeytinyağı, limonun suyu ekleyip hepsini iyice karıştırın

4. En son karabiber, kırmızı biber ve kimyonu karıştırın

5. Kıvamı sulu bir püre kıvamında olmalı yani çok katı olmamalı. Baharatını, ekşisini ve yağını damak tadınıza göre arttırabilirsiniz.

Bu leziz mezeyi ister benim gibi tabakta, ister küçük kızarmış ekmeklerin üzerinde, ister oyulmuş domates ya da biberlerin içinde şık sunumlarla sofranıza koyabilirsiniz.

Ben aslında muammaraya beyaz peynir ve yeşil zeytin de çok yakıştırıyorum. Bir tabağa hepsinden oluşan bir sunum da yapabiliriz belki ama başka bir vakte artık!

Akşama abime yemek hazırlıyoruz ! Buara çok şanslıyım, tüm aile sırayla ziyarete geliyor Bakü'ye !! Bize de bu bahane ile bir sürü güzel yemekler yapmak düşüyor.

Yenilerini de yakında paylaşacağım..Afiyet olsun!

8 yorum:

daimamutfak dedi ki...

sevgılı ceylan,bende yenı dogdum sızın gibi..bırkac günlügüm))bu duyguyu ıyıbılırım..emeklıyorum daha..ılk maılınızı benden alın ıstedım.hayırlıolsun..bırsey soracagım..resmı bloga nasıl eklıyoruz..sevgıler..nerıman..daimamutfak.blogspot.com.

daimamutfak dedi ki...

yorum yazdım ama galıba cıkmadı neden bılmıyorum.ıkıncı defa yazıyorum..hayırlı olsun blogunuz..sevgıler nerıman

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Merhaba bunlar çok güzelmiş ellerine sağlık.
Hoşçakal.

Defne dedi ki...

Ceylan, merhaba! Neriman'a bıraktığın yorumdan tıklayarak keşfettim blogunu. Oldukça keyifli bir tur yaptım :). Bundan sonra ben de sıkı takipçinim, sevgiler.

daimamutfak dedi ki...

canım dünkü yazımdan sonra ,blogunu ınceledımde yanılmısım.bayağı eskıymıssınız.))BANA YAZMISSINIZ.DEDIKLERINIZI UYGULAYACAĞIM.TESEKKÜRLER.bende baküuü hep merak etmısımdır.anlatımınızdan orasıda turkıyeden farklı görünmedı bana..sevgıler.

Unknown dedi ki...

Mısır ekmeklerine bayıldım doğrusu. Mısır nişastasıda mısır tadını veriyormu? Un yerie mısır unu kullanmadın değilmi? Ellerinize sağlık siz güzel yemekler yaptıkça bizede yeni tarifler çıkmış oluyor :) Aileninde sık sık yanında olması ne kadar güzel.Sevgilerimle..

Betül dedi ki...

Merhaba Ceylan,
Muammara yı çok beğendim:)

Ceylan dedi ki...

Herkese güzel yorumları için çok teşekkürler !
Selda'cım, valla mısır unu yok içinde ama nişastası da çok güzel bir tat veriyor! Ama bence işin sırrı, içindeki gerçek mısır taneleri, dereotu ve peynir karışımı. Ben zaten bu karışımı pek çok yerde kullanırım ve bayılırım. Umarım sen de beğenirsin. Diğer bahsettiğim tarifi (daha sağlıklı olan) mutlaka deneyeceğim.
Sevgiler !