Çarşamba, Mart 21, 2007

İki yeni deneme: Sakızlı Kurabiye ve Patlıcanlı Pilav

Annem ve kayınvaldem buradayken bütün marifetlerini döktürüyorum!


Ben de onları bahane ederek denemek istediğim tarifleri deniyorum. Bunlardan bir tanesi de okuyup da hayalini uzun zamandır kurduğum sakızlı-lorlu kurabiyelerdi. Öncelikle loru yapmayı denemek istedim çünkü burada bazen peynir kıtlığına giriyoruz !


Yogurtland'deki tarifi uyguladık ama bizim sütümüzü (Pınar'ın 1lt'lik UHT sütü) 1 kaşık sirke kesmedi! 2 kaşık daha ekledim, yine kesmedi ! En sonunda 2 kaşık limon suyu ekleyince nihayet kesebildik! Kayınvademin yorumu da "istemezsin kesilir, istersin kesilmez bu süt !!" oldu ! Sonra Mert'tin bebekliğinden kalma tülbente koyup süzdürdük ve de en son tel süzgeçte beklettik 1 gece..sonuç nefis, tertemiz lor peyniri oldu!


Sonra da Sibel'in harika sakızlı kurabiyesini yaptık! Nasıl güzel bir koku yaydı pişerken anlatamam! Bir de lordan olsa gerek yumuşacık oldular. Ben tariftekinden daha fazla un koymak zorunda kaldım, bu yüzden şekeri biraz az kaldı. Bir de bir sonraki sefere biraz da tarçın eklemeyi düşünüyorum çünkü tarçın-sakız ikilisine bayılırım !

Gelelim bizimkilerin marifetlerine !

Kayınvaldemin Dulavrat çorbasını daha sonraya saklıyorum, nefis bir çorba tarifi !

Annemin ayva reçeli bir harika oldu, onun tarifini vermiştim. Sonra da anneme çok sevdiğim zeytinyağlı patlıcanlı pilav yaptırdım! Kış kış patlıcanın ne işi var diyeceksiniz ama işte hem hamile olup hem de annemi yanımda bulunca dayanamadım işte !! Aslında bana göre çok yağlı ama çok da lezzetli bu tarif işte aşağıda!
















Malzemeler:

  • 2 su bardağı pirinç
  • 1 su bardağı zeytinyağ
  • 2 adet patlıcan
  • 2 adet büyük domates
  • 2 çorba kaşığı (damak tadınıza göre) nane
  • 2 soğan
  • karabiber-tuz

Tarifi :

  1. Pirinci kaynar tuzlu suda 20 dakika kadar bekletin
  2. Patlıcanları alaca soyup küçük küçük doğrayın ve tuzlu suda 30 dakika bekletin, suyunu iyice sıkın
  3. 1 bardak zeytinyağında patlıcanları kızartıp, kağıt havlu üzerine çıkarın
  4. Aynı yağa soğanı minik minik doğrayıp ekleyin ve pembeleşene kadar kavurun
  5. Üzerine rendelenmiş domatesleri ekleyin, çevirin
  6. Suyunu süzdüğünüz pirinci ekleyin ve 10 dakika kadar kavurun
  7. En son tuz-karabiber ve naneyi ekleyin, 2 bardak kaynar su ekleyip önce harlı ateşte 2-3dakika pişirin, göz göz olunca patlıcanları ekleyip kısık ateşte demlenmeye bırakın
  8. Altını kapatıp dinlendirin ve 10dakika sonra karışıtırarak ister soğuk, ister ılık servis edin

Bu leziz pilavı aslında sıcak yaz günlerinde tek başına bile bir öğün olarak yiyebilirim, yanında güzel bir ayranla!

Şuanda kayınvaldem muammara yapıyor ve geçen gün de nefis kısırından yaptı. Hepsinin tarifini sırayla vereceğim ve de bütün aile sırlarımız ortaya çıkacak :)

Herkese afiyet olsun!

3 yorum:

B5 dedi ki...

Merhaba,
Burayi Mutfakta Zen´den kesfettim. Bakü hakkinda neredeyse hicbirsey bilmiyorum diye basladim okumaya. Sonra gördügüm sofra düzenleri ile baska seyler de ögrenecegime karar verdim ;)
Selamlar!

Nukhet dedi ki...

Ceylancim

Masallah bu ne marifet, hem tarifler, hem postlar bravo. ellerinnize saglik. Hem de sayende lor nasil yapilir onu ogrendim. Bir de Elifcigimi gordum doya doya seyrettim. Bu arada benim syfama ugrarsan sobelendigini goreceksin. Sevgiler

Ceylan dedi ki...

Nükhet'cim selam!
Eyvah demek beni sobeledin! Ben bu oyunu çok iyi bilmiyorum! Aynen senin cevplarına bakarak mı yazayım?? yani şu son zamanlarda alıp da sevdiğimiz oyuncaklarımız?? Buarada senin pasta kitaplarının adlarını da rica ediyorum!! Açıkla kamuoyunda da halk da faydalansın di mi ama!! Bir de Mert hala Dubai'yi sayılıklıyor buarada! Sen bizim blogdaki Dubai postunu görmüş müydün? Geziler bölümünde. Dubai'ye sevgiler !