Cuma, Mart 02, 2007

Meşhuuur Borç Çorbası


Bu çorbayı bir rus çorbası olarak bilir çok da severdik. Amaaa Lale'nin tarifi hepsini yendi ! Gerçek-has-halis Borç tarifi işte aşağıda !
Azeriler değişik bir kültür, tam bir sentez aslında. Rusluk da var, Türklük de, Azerilik de... Heryerde, herkes rusça konuşuyor ama eğer saf rus kökenli değilse Azerice de konuşuyorlar tabii. Dükkan isimleri, lokanta isimleri, sokak isimleri...herşey bir karışım aslında..Mutfakları da öyle. Bize benzer yanları var ama Rus alışkanlıkları da var. Genellikle çok ağır, tereyağlı, pilav ve et ağırlıklı besleniyorlar. Pazarlarında alıştığımız pek çok şey var -maalesef kereviz, enginar hariç! "Niçe kıymet?" diye sorarsanız, pek de güzel anlaşabilirsiniz :)
Gelelim çorbamıza ! Ben bu çorbayı blender yapıp Mert'e haftada bir, "kırmızı püre" diye yutturabilirsem acayip mutlu oluyorum! Haftalık tüm sebze ihtiyacını bir kasede gidermişiz gibi oluyor :)

İşte bu ilaç niyetine içilecek çok zengin çorbanın tarifi..
Malzemeler:
  • 2 orta boy pancar, soyulup rendelenmiş
  • Yarım kilo (orta boy) ince doğranmış lahana
  • 2 diş sarımsak
  • 1 demet maydonoz, ince doğranmış
  • 1 orta boy patates
  • 1 büyük havuç, temizlenip rendelenmiş
  • 2 orta boy kuru soğan
  • 2 adet defne yaprağı
  • 2 orta boy domates
  • 1'er tatlı kaşığı biber ve domates salçası
  • 1lt et suyu

Tarifi :

  1. Etsuyunu önceden çıkarttığınızı farzediyoruz (biz her hafta Mert için kemik alıp, soğan-havuç-patates-sarımsak-maydonoz ile haşlıyoruz).
  2. Küp küp doğranmış patatesleri etsuyuna ekleyin ve kaynatmaya başlayın
  3. Patatesler biraz haşlanınca, ince kıyılmış lahanayı, defne yaprağını, maydonozun yarısını ekleyin
  4. Kısık ateşte hepsini kaynatın
  5. Başka bir geniş tencerede, ince doğranmış soğanı hafif pembeleşinceye kadar zeytinyağında çevirin, sonra domates ve biber salçalarını ekleyin, yine 1 dakika çevirin
  6. Üzerine rendelenmiş yada küçücük doğranmış domatesleri ekleyin,
  7. Domatesler de kaynayınca rendelenmiş pancar ve havuçları ekleyin, 5 dakika çevirin
  8. Diğer tarafta kaynayan lahanalı karışım pişmişse, bu pancarlı karışımı ekleyin, 2 dak kadar kaynatın
  9. Altını kapattıktan sonra ezilmiş sarımsakla, kalan yarım demet maydonozu ekleyin
  10. Servisten önce defne yaprağını çıkarın

Onların adeti değil ama bence buna kereviz de çok yakışır ! Bir de tabii aslında Azeriler hemen her yemeği tereyağı ile yapıyorlar. Biz elbette bunu da zeytinyağı ile yaptık, tercih sizin. Yine tabii kırmızı pul biber gibi olmazsa-olmazları da ekleyebilirsiniz!

Afiyet olsun, çocuklara bol bol vitamin olsun!

9 yorum:

pelin dedi ki...

bu çorbanın tadı gerçekten iyi oluyor mu? ben yıllar önce başka bir tariften denemiştim.hepsini dökmek zorunda kalmıştım.böyle vitamin deposu bir çorbayı tekrar denemek isterim doğrusu.

Adsız dedi ki...

tarif için teşekkur.

Pelin, belki once denediyin tarif doğru yazılmamışdır. Bu tarif orjinala uyuyor. Cok guzeldi. Tabi ben hic zeytın yağıyla denemedim. Hep Aycicek yagıyla yapdım.
Ama cok severek yapıyorum.

Kendim Azeriyim. Netden bakdığım tarifleri coğu uymuyor orjinal tarife. Ceylanın eklediyi tarif güzel ama.

Adsız dedi ki...

bir şey ekleyim izninizle. Bu rus yemeyidi, Kendimde Azeriyim
Benim annem. bu corbayı azacık farklı yapıyodu. 1-Eti kaynadıb kenara koyuyordu.
2-Başka bir geniş tencerede, ince doğranmış soğanı hafif pembeleşinceye kızartdıkdan sonra
üzerine salcayı ve rendelenmiş pancarı, havucu ekliyodu 4-5 dak ceviriyodu.
3- dogranmış lahanayıda ekeyib. Et suyunu tuzunu, biberini. ve defne yaprağini , patatesi ilave ediyodu.
patatesler pişdikden sonra Üzerine maydanozda ekleyib servis yapıyodu.

not: bide böyle deneyin. bizim evde her kes bu yemeyi severek yer.

Azeri olduğum için turkcem iyi değil kusura bakmayın, yanlışım varsa.

Adsız dedi ki...

Ben pek severim bu çorbayı. hep rest. yedim. Evde yapmak için gezinirken sitenizle karşılaştım..

Akşama deniyorum. :) sonuçtan haberdar ederim.

Çok teşekkürler.

sevgiler.

Adsız dedi ki...

Ancak gelip yazabiliyorum.

ceylan nefis oldu bu çorba. O günden sonra 2-3 kez daha yaptım.

Teşekkür etmeye geldim.

sevgiler.

Adsız dedi ki...

arkadaşlar ben bu çorbayı ukrainede azeri restaurantında içtim hayatımda içtiğim en güzel çorba diyebilirim

Mutluluk @Sessizlik dedi ki...

ben borş çok yaparım çok da severim . ancak pancarı kavurmamışsınız . pancarı limon tuzu katarak biraz bekletip sonra soğanla kavuruyorum . Üzerine doğanmış domates ve biraz salça katıyorum bu sosu et suyunda haşlanan sebzelere ilave ediyorum . çok leziz oluyor bir de böyle deneyin derim sevgiler

nihalciz dedi ki...

tarifte tuz mu yok bana mı öyle geldi? bazı sitelerde yoğurt ya da ekşi krema ile servis yapın yazıyor, siz nasıl servis ediyorsunuz?

Ceylan dedi ki...

Evet tuz yok, hem salçada hem de etsuyunda tuz olduğu için ama siz daha fazlasını isterseniz ilave edebilirsiniz tabii. Ben her zaman yoğurdu tercih ediyorum.