Perşembe, Mart 29, 2007

Sağlık dolu ve çok leziz bir HAVUÇLU KEK


Havuçlu keke bayılırım ! Aklımda hep çok güzel hatırları var.
Özellikle de bebeğimiz ilk doğduğu zamanlarda, pazar sabahları eşim ya da ben Starbucks'dan latte ve havuçlu kek alır, eve gelir, oğlumuzu da aramıza alıp, gazetelerle uzuuun bir pazar keyfi yapardık.. Mert'in bol gaz sancılı, emzirmeli geçen uykusuz gecelerinden sonra benim kendim yapmam çok zordu ama geleni de o kadar zevkle yerdim ki, neredeyse havuçlu kekin emzirmeye iyi geldiğini düşünmeye başlamıştım !!!
Bugüne kadar bir sürü değişik tarif denedim ama bu sefer ki tarif bir başka ! Öncelikle hafif olması nedeniyle dikkatimi çekmişti ama lezzeti de o kadar güzel oldu ki, tüm tarifleri yendi !
Tam da Kek Ye aktivitesinin üzerine, herkes bolca keke doymuşken biraz geç oldu ama ! Neyse, blog camiası keklerle ilgili bilimum püf noktalarını öğrenmişken bu da arada kaynar artık!
Tariften önce almaktan çok mutlu olduğum bir kitaptan bahsedeyim. Arzu Aygen ve Ülfet Aygen'den "Beyaz Unsuz Şekersiz Hamur İşleri". Bu kitabı Bakü'ye postayla getirttim bir kaç başka kitapla beraber İdeefix'den. İlk hamileliğimde "hamilelik şekeri" gibi bir durum yaşamıştım ve doktorum şekeri ve beyaz unu yasaklamıştı! Zaten rejime meraklı biri olarak,
Montignac'ı da okuyup, iyice "glisemik indeks" takıntılı biri olmuştum!
Bu kitapta hem her türlü hamur işinin daha sağlıklı bir şekilde yapımı anlatılıyor, hem de bir yandan çok faydalı bilgiler ve püf noktaları anlatılıyor. Adından da anlaşıldığı üzere beyaz şeker yerine örneğin pekmezli tarifler, beyaz un yerine de böreğin bile tam buğday unlu tarifleri var.
Bu havuçlu kek de, tam buğday unu ile hazırlanıp, zeytinyağı ve pekmezle yapılıyor. İçine de bolca havuç ve ceviz koyuluyor, ben biraz da kuru üzüm ekledim. Sonuçta Mert'in de bayıla bayıla yediği, vitamin deposu ve çok sağlıklı olup aynı zamanda da tadından fedakarlık etmeyen bir kek !! Yani çocuklar için de ideal !
Bir de ilk kez ben de nihayet silikon kalıp denedim. Neden bugüne kadar beklediysem?? Hiç yağlamadan koyup, çıkınca sanki gıcır gıcır yağlanmış gibi kolaycacık çıkıp, parlaması çok şaşırttı beni ! Acemilik işte !
İşte tarifi :
Malzemeler :
  • 2 su bardağı tam buğday unu
  • 1 tatlı kaşığı karbonat, 1 tatlı kaşığı krem tartar (ben 2 kaşık karbonat kullandım)
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • yarımşar tatlı kaşığı toz karanfil ve muskat rendesi
  • yarım çay kaşığı deniz tuzu
  • 3 su bardağı (4-5 adetten) havuç rendesi
  • 1 su bardağı dövülmüş ceviz
  • 4 yumurta (0da sıcaklığında)
  • 1.5 çay bardağı zeytinyağ
  • 1 su bardağı pekmez

Tarifi :

  1. Kalıbınızı yağlayın ya da benim gibi silikon kalıbınız varsa sadece dolaptan çıkarın bir kenarda beklesin sizi
  2. Fırınınızı 160 derecede ısıtın
  3. Un, karbonat ve krem tartarı eleyerek bir kaba alın. Elekte kalan kepeği de unun içine ekleyin. Baharatı ve tuzunu da ilave edip hepsini iyice karıştırın
  4. Havuç rendesi ve cevizi ayrı kaba alın
  5. Başka bir kapta yumurtaları iyice kabarıncaya kadar yaklaşık 10dakika kadar çırpın.
  6. Yumurtaların üzerine zeytinyağ ve pekmezi ekleyip tekrar iyice karıştırın
  7. Bu karışıma önce unlu sonra da havuç-ceviz karışımlarını ekleyin. Tüm malzeme birbiri ile harmanlana kadar tahta kaşıkla karıştırın
  8. Hazırladığınız hamuru kek kalıbınıza aktarın, üzerini düzeltin
  9. Sıcak fırının alttan ikinci rafında yaklaşık 1 saat pişirin
  10. Piştikten sonra 10dakika kalıbın içinde dinlendirin, daha sonra tel ızgara üzerinde soğumaya bırakın

Ben bu keki biraz ılıkken yemeği çok seviyorum. Yanına güzel bir demlenmiş çay ya da sıcak, kahveli süt (İstanbul'da olsak bir latte!) de çook yakışır tabii !

Mert'e de nefis, besleyici bir öğleden sonra ara-öğünü oluyor.

Hepimize afiyet olsun!

18 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba, blogunuzu ilk kez ziyaret ediyorum, tarifleriniz ve resimler çok güzel ellerinize sağlık, sizi henem linklerime ekliyorum. Görüşmek üzere.

pelin dedi ki...

kekiniz çok güzel görünüyor. benim de oğlum kek yemeyi çok seviyor. ben de içinde faydalı malzemeler olan bir tarif arıyordum. sanırım bu çok güzel. kekin dış görünüşü de harika . ben de hiç silikonlu kalıp kullanmamıştım.
parlak görünüş silikon kek kalıbından dolayı mı gerçekten?

Defne dedi ki...

Ceylancığım,
ne güzel anlatmışsın. Ben de seviyorum havuçlu keki ve ayrıca kekin muhteşem görünüyor. Ellerine sağlık. Kalıbının markası nedir ki acaba :) ?

pelin dedi ki...

tekrar merhaba
söylemeyi unutuyordum. çeşitli diyet yemek tarifleri için aşağıdaki linke bakabilirsin.ben denemedim ama güzel olacaklar gibi görünüyorlar.
http://www.sdonmez.com/sf-articles-of-Saglikli_yemek_tarifleri-tp-5.htmar.

Betül dedi ki...

Ceylancım,cidden çok sağlıklı ve leziz bir kek.
eline sağlık

Calimero Mutfakta dedi ki...

Merhabalar
Ben de sitenizi ilk kez ziyaret ediyorum. Havuclu keki gorunce dayanamayip yazayim dedim.. Biz de ozsut un kine bayiliriz esimle.. Kendim yapmayi denemdim ama belki sizin tarifiniz ilk olur.
Yeni minik bloguma beklerim:)

Safran dedi ki...

Ceylancım merhaba :) Ne güzel mamalar eklemişsin sitene böyle hangisine bakacağımı şaşırdım yine :) Beni çok güldürdün, geçen biz de Mert'le kek yaptık ilk defa silikon kalıp kullanmıştım kek piştikten sonra hop diye kalıptan çıkınca aynı şaşkınlığı biz de yaşadık hatta Mert "-ooğğ anne bağk!" dedi :)) Oğluşuma ve sana sevgiler canım, ellerine sağlık :)

Ceylan dedi ki...

Pembeli, çok teşekkürler. Ben de seni ziayret etmek istedim ama nedense linkten ulaşamadım? Bir daha deneyeceğim!

Pelin'cim,
Çok teşekkürler. Ben de hemen bugün bir tane daha yapmak istiyorum!! Gerçekten sağlıklı olduğuna inanıyorum. Hatta gelecek sefere biraz daha az yağ ile deneyeceğim. Sanırım parlak görüntü gerçekten silikon kaptan ve biraz da zeytinyağından mı?? Tecrübeliler daha iyi bilir! Diyet yemekleri linkine hemen baktım, ilginç görünüyor, daha inceleyeceğim. Benim eşimin diyeti o kadar sıkı ki, tarif bulmak cidden zor oluyor!

Defne'cim, Kalıbım tupperware. Annem Bakü'ye ev hediyesi getirmiş! Tam bana göre bir hediye oldu!

Ceylan dedi ki...

Betül'cüm, Çok teşekkürler. Umarım pişirme fırsatın olur da tadını da beğenirsin.

Calimero, bloguna hemen girdim. Hayırlı olsun! Ben de tazeyim bu camiada!! Artık bolca haberleşiriz.
Özsüt dedin de, sakızlı dondurması ve muhallebisi geldi aklıma! Bağdat caddesinde olacaktık, caddeyi seyrede seyrede bir tane yiyecektik şimi aaah ah!

Safran'cım, hoşgeldin yine ! Ben bu silikon kapların her çeşidini almak istiyorum şimdi iyi mi!!! Zaten bu gidişle, bir blogcuların mutfaklarına minik bir servet gidecek, kocalarımız kaçacak :)) Mertoşlarla yemek yapmak ne keyifli değil mi?? Benim blogda, aşağı-solda duran resmi de, Mert'İn kafasından aşağı pudra şekeri döküp, bana yardım ettiğini sandığı bir seferden kalma:)) Çook çok sevgiler, sana ve oğluşuna !

daimamutfak dedi ki...

merhaba canım kaymak gibi bir kek yapmışsın ellerıne sağlık..neriman

Yesim dedi ki...

Merhaba, blogunu ilk defa ziyaret ettim, kek o kadar güzel gözüküyor ki yorum yazmasam olmazdı, ellerine sağlık harika görünüyor :)

Safran dedi ki...

:)))))))

Ceylan dedi ki...

Neriman selamlar ! Kaymak gibi lafı çok hoşuma gitti ! Çok teşekkürler!

Yeşim, sen de yurtdışında yaşayanlardansın! Ama sen medeniyet tarafında, biz şark hizmetindeyiz :)) İş için (o zaman Coca-Cola'da çalışıyordum) Brüksele birkaç defa geldim, çok tatlı bir şehir ve komşulara ziyaret için çok uygun! Sitene hemen girdim, daha da inceleyeceğim, tam bana göre tarifler gördüm.Hemen linklerime katacağım. Bakü'den Brüksele sevgiler ! Ceylan

Nukhet dedi ki...

Ellerine saglik Ceylan

Gene dokturmussun. Ben de bayilirim hemkeke hem de havuclusuna. Hadi ama oyuna da katilmani bekliyorum.Sevgiler

aslı dedi ki...

ellerinize sağlık çok nefis bir kek olmuş ben bu havuçlu keki bir türlü yapamadım ama beğenmeyende duymadım...eminim çok güzel olmuştur resme bakılırsa mükemmel....sevgiler...

Adsız dedi ki...

Kek hakikaten guzel gorunuyor. O kitap ben de de var, ben de annemden siparis etmistim, dogumuma gelirken getirmisti. Oradan bir de pekmezli muffini var onu yapiyordum ben ama bir suredir yapmiyorum cok.

Ama yorum yazmamin sebebi silikon kalip yorumun. Silikon kalip nedense gorunumunden oturu sanirim anti plastikci bir insanim da biraz hic alma istegim olmadi hatta bir defa oglum icin dinazor sekilli silikon kalip almis sonra da geri vermistim. Ama deneyimine dayali olarak gidip bir silikon kalip alacagim, bu keki de insallah en kisa zamanda yapacagim. Cok sevgiler,

Bobby ve Emine nin annesi

semiramis dedi ki...

bu keki yaptım geçen gün, haarika oldu. tabi gene hepsini ben yedim. sinan yalnızca 1 lokma aldı. "yaşaşııın ! keeek!" diye seviniyo ama yenicek bişey olduğunu pek anlayamadı daha yavrucak. keke pekmez acaaip yakışıyomuş meğersem. bir de balkabaklı kek yaptım yine bu ölçülerle ve pekmezle o da müthiş oldu. pekmez sınır tanımıyor vallahi. Bi de muhallebi yaptım pekmezli, tam süper oldu. Şu silikon kalıptan da en kısa zamanda almalı.

Ceylan dedi ki...

Bayanlar beğenmenize çok sevindim!

Semiramis'cim,
balkabağı aynen havuç ölçüsünde mi koydun? Hemen denemek istedim valla! Ben de bu keki Mert'e yedirdim mi zafer edasıyla geziniyorum!! Keşke daha çok yeseleeeer !!