Pazartesi, Mart 05, 2007

Misafir'e ne yapsak derdi?


Eve misafir çağırmayı ve de yemek yapmayı seven herkesin ortak tatlı-derdidir bu !

Ben oldum-olası misafir ağırlamayı hep çok sevdim, çok da özendim. İlk zamanlar, kendi mutfağımın olmasının mutluluğu ile her haftasonu yemeğe birini çağırırdık. Evdeki bir dolu kitaptan, 1 Hafta önceden menü çalışır, alışverişi tamamlar ve 2-3 gün önceden hazırlık yapardım.

Mert doğduktan sonra bir süre ara verdim tabii. Yoğun iş hayatı ve bebekle misafir ağırlamak çok zor geldi açıkçası ! Ama Bakü'ye geliş yeniden bu zevkime dönmek için vesile oldu!

Geçenlerde Devletşah'ın sitesinde de Paylaşılan Sofralar bölümünü görünce, bir kez daha blog ortamında bunu paylaşmanın faydalı olabileceğini düşündüm. Devletşah'ın ve Müge'nin güzel sofralarından alınacak bir sürü fikir/ilham var.
Resimler hep Bakü'deki misafirlerimiz için hazırlanan sofralardan. Eskiden bu sofraları fotoğraflamak da aklıma gelmezdi doğrusu! Mert'in doğumgünü de güzel ve özel bir sofra oldu ama sanırım onu Devletşah sizinle paylaşacak (onca yoğunlukta vakti olursa tabii..)
Gelelim konunun size faydalı olacağını düşündüğüm birkaç öneri kısmına. Menü hazırlamak konusunda geçenlerde İstanbul'daki arkadaşım Elif'le epeyce yazıştık. O bana, artık "az ve öz sofraların" popüler olduğunu, "aman da kızımız ne becerikli, herşeyi de yaparmış" sofralarının gözden düştüğünü söyledi. En hamarat hanımlar bile, davetlerinde az çeşitle, çok sade sunumlarla, minimalist sofralar kuruyormuş. Doğrudur ama geleneksel Türk sofralarında, bol çeşit, bol ısrar, "aaa bir kaşık da bundan alın lütfen" cümleleri olmadan olmaz !!!

Bizimkiler ikisinin ortası sanırım. Kesinlikle minimalist değiller ama büyüklerimiz kadar hamaratlı-bol çeşitli de değiller. Ben misafir sonrası günü de çok severim, hatta ondan sonraki günü de ! Dolapta bir sürü değişik çeşit yemek, hazır sizi bekler ! Ama tabii abartıp da kalanlar 1 haftaya uzarsa, o zaman işte planlamada bir hata var demektir ! Aman dikkat!
Aşağıdaki menü önerileri benim kendi misafirlerim için zaman içinde oluşturdukalrımdan örnekler. Blogum daha çok taze olduğundan hepsinin tarifi yok, zaman içinde oluşturmayı hedefliyorum tabii ki. Bu menüleri size de ilham versin, yemek listenizi yaparken fikir olsun diye sunuyorum, umarım işinize yararlar.

* Türk-işi sofra-I:

  • Domates yada düğün çorbası
  • Zeytinyağlı yaprak sarma, Fellah (sarmısaklı bulgur) köftesi, zeytinyağlı enginar ya da (mevsimine göre) kereviz dolması, Humus, Karışık salata
  • Fırında arpacık soğanlı kuzu, Arpa şehriye pilavı, Pabucaki (kaşar peyniri karışımlı, fırında patlıcan sandalları diyelim!)
  • Ayva tatlısı

* Türk-işi sofra - II:

  • Yüksük (mantı) çorbası
  • Kısır, mercimek yada nohut piyazı, muammara, zeytinyağlı biber dolması, salata, börek
  • Hünkar beğendi, İç pilav
  • Kabak tatlısı, kupta damla sakızlı muhallebi üstü çikolata sosu
  • * Karma menü :

    * 5 çayı (ama sonrasında akşam yemeği yenemez!!):

    * Balık sofrası:

    • Haydari, şakşuka, beyaz peynir-kavun, fava, zeytinyağlı fasulye, barbunya
    • Üzeri beyaz peynir rendeli çoban -yeşil karışık salata
    • Ahtapot salatası, karides güveç, paçanga böreği
    • Fırında patates
    • Balık ızgara
    • Helva, çikolatalı sufle

    * Sosyetik Sofra ! :

    • Parmezanlı zeytinyağlı-limonlu kuşkonmaz, karidesli-dereotlu-mayonezli enginar, turşu-dereotu-mayonezli ton balıklı közlenmiş kırmızı biber (yada renkli dolmalık biber) dolması
    • Portakal/greyfurtlu, rokalı, tavuklu, ayçekirdekli salata
    • Jambon-peynirli fırında bonfile, taze soğanlı-otlu-sarmısaklı patates püresi
    • Tortelini (hazır da alınır, pesto sosu ile kremalı yapılır)
    • Çoook çikolatalı bir pasta (Çikolatı tatlılar ve pastalar kitabından)

    Daha aklımda bir kaç güzel menü daha var ve de esas çocuklar için haftalık menüleri vereceğim..ama bu yazıyı hazırlamak çok uzun sürdü! Kitaplar önümde, gelebilecek pek çok eleştriyi, okurken kalkacak kaşları düşündüm "bu da yakıştı mı şimdi" baloncukları ile ! Ama biryerden başlamak lazım. Beğenilirse devamı için daha detaylı çalışacağım!

    Başarılı misafir ağırlamalar diyorum!

    7 yorum:

    Safran dedi ki...

    Bence böyle menüler vermeniz çok güzel, insanlara güzel fikiler verebilir misafirlerine hazırlanırken, ellerinize sağlık... Oğullarımız da adaşmış, maşallah pek tatlıymış Mert Bey :) Selamlar ,sevgiler :)

    huysuz dedi ki...

    ben çok beğendim, devamını da beklerim valla :)
    jambonlu peynirli fırın bonfileyi de pek merak ettim ayrıca.

    Yemekbahane dedi ki...

    Ceylancım selam,

    Öncelikle sana bir attım, onu uygularsan istedigin sekilde duzenleyebileceksin. Ayrıca sofralar konusundaki bugunku yazını cok begendim.Menu alternatifleri de harika olmus.
    Ellerine sağlık canım.

    Kendine iyi bak.

    Müge

    Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

    Merhabalar siteniz çok güzelmiş sadece bunu söylemek istedim.
    Hoşçakalın.

    Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

    Merhabalar siteniz çok güzelmiş sadece bunu söylemek istedim.
    Hoşçakalın.

    Adsız dedi ki...

    Merhaba. Öncelikle blogunuzu tanıdığıma çok sevindim...

    Bu tür menü önerileri çok hoş. Çok şık... Teşekkürler.

    Sımsıcak sevgiler...

    Adsız dedi ki...

    Ceylancığım;

    Mert'in doğum günü menüsü yarın aşağıdaki adreste yayında olacak. Ayrıca çok güzel bir yazı olmuş. Ellerine sağlık. Balık menüsüne kalamar da eklemek lazım. Çıtır çıtır...


    http://www.devletsah.com/mertin-dogum-gunu-menusu