Perşembe, Mart 15, 2007

Ağır Misafirler !


Nihayet beklenen ağır misafirler geldi Bakü'ye !!

Annem ve kayınvaldem için biz de 2 gündür hazırlıkları yapıyorduk! Daha önce yazdığım sofralardan birini kurduk.

Sofranın tacı da pastamız oldu..!

İçi aynı tavşanlı pasta gibi sadece üzeri farklı bir kaplama oldu. Akşam Menüsünden Nükhet'in kızı Defne için yaptığı pastadan esinlenerek, dünürlere bahar pastası yaptım! Haftaya burada Nevruz, yani Bahar bayramı var, biz biraz erken kutlamış olduk!!



Sofra akşam sofrası olduğundan resimler pek güzel olmadı !


Menümüz yine klasiklerle doluydu:


Şu Havuç görünümlü patates püresi (Zuhal Yalçın'dan) çok şeker bir espri oldu ! Bendeki resimleri güzel değil ama Akşam Menüsü ya da Zuhal'dan bakabilir, tarifini alabilirsiniz. Annemlere, " Bakü'nün havucu meşhur, size havuç haşlama yaptık" dedim. Onlar da kibarlıklarından, " Aaa ne enterasan, Allah-allah" yaptılar ama içlerinden "Ceylan bize havuç mu haşlamış?" diye sormuşlar, garipsemiler tabii ! Sonra ağızlarına bir lokma alıp da yiyince ben artık daha fazla dayanamadan gülmeye başladım, yüzlerindeki ifade çok tatlıydı !

Merak edenler için, Levengi - içi Azeri -dışı enternasyonel tavuğun Azeri kısmı burada Lenkeran bölgesinden bir tarif. Azeriler bu güzel tarif için, soğanı kavuruyorlar (tabii ki tereyağında), içine goz (ceviz) ve mevsimine göre nar ve nar ekşisi ekliyorlar. Daha sonra malzeme dışarı çıkmasın diye dikiyorlar (biz kürdanlarla tutturduk). Üzerine de sulandırılmış domates salçası ve isteğe göre sarımsak sürüyorlar. Sonra da fırında pişiriyorlar. Aynı tarifi balık için de uyguluyorlar.

Biz ise hem Remix hem de Jamie Oliver tariflerinden bakarak, dışına kekik-biberiye-zeytinyağ-tuz-kararbiber-sarımsak-limon sürdük (aslında tavuğa ciddi bir masaj yaptık!!) ve derisinin altına ve içine de bu malzemeden koyduk. Ayrıca küçük doğranmış mantarları da tavukla beraber, içini hafif unladığımız fırın torbasına koyduk. 200 derecede yaklaşık 1.5 saat pişirdik.

Nefisss bir tavuk yemeği oldu ! Yine resim çok hızlıca ve biraz karanlıkta çekildi, kusura bakmayın!


Börekler de daha önce İstanbul'dan kayınvaldemin yolladığı yufkalarla yaptığımız muhtelif karışık börekler. Dipfrizden çıkarıp bir kaç saat beklettik ve çok nefis yedik! Tariflerini benim blogda bulabilirsiniz.


Yemeğin üzerine de "hoşgeldiniz, baharı getirdiniz pastası" pek güzel gitti ! Onun için de çikolatalıpasta yahoo grubundaki arkadaşların pastalarına uzun uzun baktım ! Hepsi birbirinden güzel pastalar ve bloglardan cidden çok faydalanıyorum!

Haftaya 20-21 Mart burada Nevruz bayramı, aynen bizim bayramlar gibi ciddi kutlamalar var ve resmi tatil. İzlenimlerimizi ayrıca aktaracağız!

Şimdilik hoşçakalın !

12 yorum:

Safran dedi ki...

Ellerine sağlık Ceylancım, menü muazzam :) Pasta çok çok güzel :)

Adsız dedi ki...

Sevgili Ceylan, ben de o güzel ve lezzetli yemeklerin olduğu sofrada oturmak isterdim.Ellerine sağlık.Umarım görümcemle ,sevgili arkadaşım mide fesadına uğramamışlardır.Hepinizi öpüyorum sevgiler. Fatoş

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Çok şirin görünüyor ellerine sağlık.
Sevgiler…

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Çok şirin görünüyor ellerine sağlık.
Sevgiler…

hayat dedi ki...

ceylan.harika bir pasta çok güzel bir mönü hem marifetli hemde hamarat olmak hepside sende var arkadaşım.Ellerine emeğine sağlık.

Sevgilerimle..

ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI dedi ki...

Merhaba Ceylan'cığıım,
Ellerine sağlık pastan konsepte çok uymuş ve gerçekten baharın gelişi gibi renkli görünüyor;)
Havuç püresi esprisini de ben çok eğlenceli buldum;))Beğenmiş olmanıza da ayrıca sevindim;)Afiyet şeker olsun maharetli ellerin hep güzelliklere değsin;)
SEVGİYLE KAL...

Nukhet dedi ki...

Ceylan
Ellerine saglik pasta da, sofra da yemeklerde cok guzel ve sik. Pasra gercekten bahar pastasi gbi olmus haklisin. Ama en guzel resim masa bsinda uturan ve masayi aydinlatan o gulumseyen yuzler.
Tavuk yemegi de ilgimi cekti, Elif biliyor mu bu Azeri yemegini soyliyeyim de pisirsin bana gelince. Bu arada bu aralar onu arayacagim ama muhtemelen 29 Mart 12 nisan arasi bizde turkiye de olacagiz gorursen iletirsin arkadasima . Opuyorum

Adsız dedi ki...

Eline sağlık çok güzel olmuş hem pasta hem ziyafet sofrasındakiler...Selamlar.....

evcilkedi dedi ki...

Blogunuz gerçekten çok güzel. İyi ki beni ziyarete gelmişsiniz, böylece ben de bu güzel tarifleri okuma şansı yakaladım. Haklısınız, damak tatlarımız yakın, gurbetçi olmamız da bir başka ortak nokta. Kolaylıklar diliyorum, görüşmek üzere
Tülin

Hülya YILMAZ dedi ki...

bu ne güzel bir pasta. keşke biz de gelseymişiz Bakü'ye...

Adsız dedi ki...

Canimcim,
Menu super, artanlari sali gelirken getir:-)

Ceylan dedi ki...

Bayanlar,
Yorumlarınız için çok teşekkürler!
Herkesi bekleriz valla! Keşke gelseniz de bir blog ziyafeti evrsek Bakü'de ! Azeriler de şaşar kalır valla Türk Hanım'larının maharetlerine!
Nükhet'cim, tam o sıralar Elif de İstanbul'da sanırım! Ben de 14 Nisan'dan sonra İstanbul'dayım inşallah ama seni maalesef kaçırıyorum!İnşallah görüşürüz bir şekilde, bir gün !

Yeni tariflerim ve gezilerim var, yakında koyacağım..herkese sevgiler çook!