Salı, Mart 13, 2007

İyi ki doğdun Joshua ve Ryan vee yeni pasta Maceraları!

Bu Cumartesi 2 kardeşin, Joshua ve Ryan'ın doğumgünü partisi vardı. Anneleri Ceren, anneanneleri Türkan ve babaları Steven, günler öncesinden hazırlıklara başladılar ! Tema olarak "hayvanlar" seçildi ve bu temaya uygun olarak da Ceylan'a pasta ve muffin siparişleri verildi !



Daha önce de yazmıştım, burada tavşanlı bir kalıp buldum diye. İşte o kalıpla yaptığım bir-iki provadan sonra nihayet büyük gün geldi ! Ne zamandır bahsettiğim Emel Başdoğan'ın kitabındaki pasta tarifini artık gururla verebilirim, zira gerçekten nefis bir pasta oldu!


Joshua ve Ryan, pastayı kesmeden az önce !



Çikolatalı kekli-Muzlu kremalı tavşan pasta (Emel Başdoğan'ın kitabından):

Malzemeler:
  • Pastanın keki için:
  • 450g (2 su bardağı) toz şeker
  • 250g tereyağ (oda ısısında iyice yumuşamış)
  • 8 adet yumurta
  • 600g (4 su bardağı) un
  • 100g kakao (2/3 su bardağı)
  • 20g (2 küçük poşet) kabartma tozu
  • 20g (2 poşet) vanilya
  • 500ml (2 su bardağı) süt
  • 1yk portakal kabuğu rendesi

Kekin üzerine dökmek için: 2sb (su bardağı) toz şeker, 2 sb süt

Üzerini sıvamak için : 500g çok soğuk krema (ben 10dak buzlukta tuttum)

Vanilyalı muzlu muhallebi:

  • 250g (1sb) toz şeker
  • 25g (3 yk) un
  • 50g (6 yk) nişasta (ben buğday kullandım)
  • 1 tutam tuz
  • 1lt süt
  • 3 yumurta
  • vanilya (1 çay kaşığı vanilya ÖZÜ kullandım)
  • 15 adet muz (diyor tarif ama ben 12 adet büyük kullandım, yetti)

Şeker Hamuru için, pastacının tarifini aynen uyguladım, süper sonuç ! Malzemeleri ve yapılışını oradan direk almanızı tavsiye ederim. Özetle, pudra şekeri, glikoz, toz jelatin ve gliserin gerekiyor. İsterseniz hazır şeker hamuru da alabilirisiniz. Ya da bu pastayı, aşağıdaki ayıcıklı pasta gibi icing ile (tereyağ-pudra şekeri-kakao) de süsleyebilirsiniz.


Pasta keki (ben 1 gece önceden pişirdim):

  1. Fırınınızı 180 dereceye ısıtın
  2. Toz şeker ve tereyağını el mikseriyle krema kıvamına gelene kadar çırpın (Braun'un kendi kabında çırpan mikseri süper, koyuyorsun malzemeleri, o zavallım kendi kendine çırpıp duruyor ! Siz de bu arada diğer işleri yapabiliyorsunuz!)
  3. Yumurtaları birer birer (her bir yumurta iyice karıştıktan sonra diğerini ekleyerek) katın.
  4. Başka bir kapta (ki ben o kabı hep elektronik tartımın üzerine koyar, malzemeleri teker teker eklerim, böylece aynı zamanda tartmış da olursunuz), un, kakao, kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek koyun ve karıştırın.
  5. Unlu karışımı yumurtalı karışıma ekleyin
  6. Süt ve portakal kabuğu rendesini de ekleyip, hamını (azerice hepsini demek de!!) el mikseri ile karıştırın
  7. Kalıbınıza dökün. Ben tavşanlı kalıba bu malzemeyi 2 kere de pişirdim ! Siz 2 yuvarlak kalıba koyabilirsiniz. Eğer küçük bir pasta yapmak isterseniz, bu ölçülerin sadece yarısını kullanarak da yapabilirsiniz.
  8. 45 dakika pişirin, soğutun
  9. 2 sb sütü ılıtın, içine 2sb toz şekeri ekleyerek soğutun.
  10. Soğuyan kekleri kalıplardan çıakrıp, ortadan ikiye bölün (büyük bir bıçakla yatay olarak). Böylece 4 katınız olacak. Tekrar kalıpların içine koyun. Şekerli sütü eşit olarak iki kekin üzerine dökün, çekmesini bekleyin.

Vanilyalı Muzlu Muhallebi (bunu da bir gece önceden yaptım):

  1. Toz şeker, tuz, un, nişastayı boş bir tencereye koyup karıştırın
  2. Yedirerek sütü ekleyin
  3. Yumurtaları da ekleyip, kuvvetli ateşte sürekli karışıtırarak muhallebi gibi pişirin
  4. Kaynamaya başlar başlamaz ateşten alın, vanilyayı ekleyip soğumaya bırakın
  5. Oda ısısı kıvamına gelince, küp küp doğranmış muzları ekleyin, karıştırın
Not: Bu o kadar lezzetli bir muhallebi oldu ki, artanı da tabaklara koydum, Mert'e akşamları verdim, biraz tazrçın da serptim, nefis oldu !

Pastayı oluşturma !
  • Sütle ıslanmış keklerden birini düze bir tabağa alın. Üzerine vanilyalı muzlu muhallebinin üçte birini yayın
  • İkinci keki de üzerine hafifçe bastırarak koyun ve yine üzerine muhallebiyi sürün
  • Üçüncü keki de aynen yerleştirin
  • En son kat keki de koyun ( kapak gibi en üste -muhallebi koymayacaksınız artık)
  • Soğuk kremayı buzdolabından çıkarın, el mikseri ile sertleşinceye kadar çırpın
  • Pastayı bu krema ile her tarafını iyice kaplayın (üstünü ve yanlarını) ve pastayı hemen buzdolabına kaldırın

Pastayı Kaplama:

  • Şeker hamuru ile kaplayacaksanız, şeker hamurunu yoğurarak yumuşatın, pudra şekeri serptiğiniz tezgahta yarım santim kalınlığında açın ve merdane ya da elleriniz yardımı ile pastanın üzerini kaplayın (bu detay için tavsiyem Pastacının blogunda değişik pasta kaplamalarına bakın, ben bu aşamaları fotoğraflayamadım).
  • Üzerini dilediğiniz şekilde süsleyin. Ben tavşanın gözlerini şekerlemelerden yaptım örneğin.



Ayıcıklı pasta (Emel Başdoğan'ın kitabından uyarlama):


Malzemeler:
Keki
(bu tarif Party Cakes for Kids kitabından çünkü Emel'in kitabındaki sade pandispanya tarifi 2 denememde de başarısız -çok sert- oldu !)
  • 150g yumuşamış tereyağ
  • 115g (1/2 cup) şeker
  • 2 yumurta, çırpılmış
  • 1.5 kaşık vanilya özü
  • 185g (1 1/2 cup) un
  • 1 poşet kabartma tozu
  • 80ml süt (1/3 cup)
  • 1 yk kaşığı portakal kabuğu rendesi
Kayısı Püresi (1 gece önceden):
  • 500g kuru kayısı
  • 3 sb su
  • 2 sb toz şeker
  • 100g dövülmüş ceviz ya da (tereyağında kavrulmuş) badem (orjinal tarifli bademli ama ben cevizle yaptım)
Beyaz Çikolatalı Krema (1 gece önceden):
  • 500g beyaz çikolata
  • 400g krema
  • 100g tereyağ
  • (Not: Emel Hanım kitabında bu malzemelerin listesini unutmuş, ben de başka bir kitaptan ölçülerini buldum!)
Çikolatalı Icing :
  • 250g tereyağ
  • 500g pudra şekeri (mutlaka elenmiş)
  • 4 yemek kaşığı su + 4 yemek kaşığı kakao (kakao yoğunluğu arzunuza göre bu karışımın miktarını aynı oranlarda arttırabilirsiniz, yani mesela daha yoğun çikolata tadı isteyen 6 yk suya, 6yk kakao ekleyerek kullanabilir)
Tarifi :
Pandispanya :
  1. Fırını 180dereceye ayarlayın, 20cm'lik bir kek kalıbını yağlayın ya da yağlı kağıt serin (ben ayıcıklı kalıbı yağladım)
  2. Tereyağ ve şekeri krema kıvamına gelene kadar mikserleyin
  3. Yumurtaları birer birer (her bir yumurta iyice karıştıktan sonra diğerini ekleyerek) katın
  4. Vanilyayı ekleyerek karışıtırın
  5. Metal bir kaşıkla karıştırarak elediğiniz unu, kabartma tozunu, sütü ve portakal kabuğu rendesini ekleyin.
  6. Kalıbınıza dökün, üzerini düzleştirin
  7. 45 dakika kadar, ya da ortasına bir kürdan batırdığınızda temiz çıkana kadar pişirin
  8. Tel bir ızgaranın üzerinde soğutmadan önce 5 dakika kadar kalbında bekletin
  9. Keki ister 2'ye isterseniz 4'e yatay olarak keserek ayırın (sabrınıza ve kalınlık isteğinize göre, eğer çok kalın bir pasta yapmak isterseniz, yukardaki miktarların iki katı ile kek yapmanızı tavsiye ederim)
Beyaz Çikolatalı Krema:
  1. Tereyağını bir tencerede eritin
  2. Kremayı ekleyip, kısık ateşte kaynayana kadar ısıtın
  3. Ateşten alıp, çikolatayı küçük küçük parçalar halinde ekleyin, iyice karıştırın, soğumaya bırakın
  4. 1 gece buzdolabında sıkıca kapattığınız bir kapta saklayın ki biraz sertleşsin

Kayısı Püresi (1 gece önceden):

  1. Kayısıları iyice yıkayıp süzün. 3 sb su ile bir gece önceden ıslatın
  2. Sabah gerekirse çok az su ekleyip, kapağı kapalı bir şekilde yumuşayıncaya kadar kaynatın
  3. Toz şekeri ekleyin ve şeker eriyene kadar biraz daha kaynatın
  4. El blendırı ile püre haline getirin (yoğun bir kıvamı olmalı, dolayısı ile suyu fazla gelirse suyunu dökün-ya da benim gibi dökmeyin için!!!)
  5. Mutlaka iyice soğutun (buzdolabında)

Pastayı oluşturma !

  1. Keklerin bir tanesini servis tabağınıza koyun. Eğer keki 4'e böldüyseniz:
  2. Çikolatalı kremanın üçte birini pastanın üzerini kaplamak için saklayın
  3. Üzerine önce kayısı püresinin ve sonra da kalan çikolatalı kremanın 1/3'ünü sürün.
  4. Üzerine badem ya da ceviz serpiştirin
  5. İkinci kek katını koyarak yine kayısı püresi, çikolatalı krema ve ceviz ekleyin.
  6. Bu şekilde 4 katı da tamamlayın.
  7. En üste sadece ayırdığınız çikolatalı kremayı sürün ve bütün pastayı bu krema ile kaplayıp buzdolabında sertleşmesi için bekletin (en az 1 saat)

Pastayı Kaplama:

  1. Çikolatalı icing için, tereyağını oda sıcaklığında iyice yumuşatın
  2. Kakao ve suyu bir küçük kapta kaşıkla iyice karıştırın
  3. Bir kapta tereyağını, pudra şekerini ve kakaolu karışımı el mikseri ile karıştırın
  4. Kıvamı kremamsı olup, sürülebilir kıvama gelene kadar çırpın. Gerekirse biraz daha su+kakao karışımı yada süt ekleyerek kıvamı ile oynayabilirisiniz. Çok da yumuşak olmamalı, pastanın üstüne sürülebilir sertlikte olmalı
  5. Buzdolabında soğuttuğunuz pastanın üzerine bu icingi bir bıçak ya da metal spatula yardımı ile sürün ve üzerini dilediğiniz gibi süsleyin
  6. Örneğin hindistan cevizi, beyaz çikolata rendeleri, ceviz, şekerlemeler, şeker hamuru ile yapılmış şekiller....

Muffinler:

Burada bir kolaylık yaptım ! Keki 2 ölçü yapıp, aynı hamuru muffinler için kullandım! Üzerinin kreması için de yukardaki çikolatalı icing gibi 250g tereyağına, yarım kilo elenmiş pudra şekeri, 4 yemek kaşığı süt ekleyerek mikserledim. Bu karışımı 3 parçaya ayırdım ve her birine ayrı ayrı gıda boyaları ekledim. Daha sonra üzerini ailecek süsledik!!!

Gerçekten bu sefer eşim ve Lale de benimle bu oyuna katıldı ! Zira sabahın 6'sında kalkıp hazırlanmaya başaldık ama yetişmeme durumları çıkınca imdadıma yetiştiler !!


Buarada beni işten tanıyanlar bilir, tam bir aksiyon planı canavarıyımdır !! Özel hayatımda da, evlenirken de, bebek beklerken de hazırlıklarımı hep bu basit excel sheet'lerle yapardım!! Hastalık diyelim :) Geçen hafta 3 ayrı pasta ve muffin yapınca, mecburen ben de işleri plana döktüm. Alışveriş için çok faydalı oldu doğrusu !! Aşağıda bir bölümünü görüyorsunuz, ben her pasta için bu listeyi hazırladım ve böylece malzeme listemi hemen alışveriş listesine çevirdim.




2 günlük hazırlık, 2 ayrı provadan sonra, doğumgününde çocukların şu bakışlarını görmek gerçekten herşeye değerdi !!!

Ceren de bir sürü güzel salatalar ve çocukların seveceği mamalar hazırlamıştı zaten ve onca şamata yapan çocuklara rağmen sabrını hiç kaybetmeyen süper bir ev sahibiydi!

Ah diyorum, şu işlere hamile olmadan sarsaydım keşke, çünkü her pastadan sonra belimin ağrısından duramıyorum! Belim izin verse daha neler neler yapacağım ben!!!

Şimdi de yarın gelecek ağır misafirlerimiz için sarma-kısır-dolma, vs gibi yemeklere gireceğiz ! Belim izin verirse bir pasta da onlara yapmak istiyorum bakalım!

Hadi belcağızım, az kaldı, sabret !!!

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba Ceylan,

Ellerine sağlık hem pastalar hem de muffinler muhteşem olmuş. Hem de bebişini taşıdığın bir anda nasıl detaylı şeylerle uğraşmışsın. Gerçi dediğin gibi çocukların yüzündeki heyecan ve sevinç insanın bütün yorgunluğunu alıyor. Sevgiler.

Nukhet dedi ki...

Amanin amanin
Ceylan sen ne yaptin boyle. Ben surada sayfana gelmeyeli ne kadar oldu ama sen o kadar cok post yayinlamissin ki okumaya yetistiremedim. Hem de ne guzel faydali bilgiler var icinde. Ustelikte Berkayimin resmini de gordum ayrica cok mutlu oldum. Tavsanli pastan oylesine sevimli olmus ki tebrikler diyorum. Biliyorum pasta yapmak cok zevkli ama kendini de cok yorma bu hamile halinle. Mumkun oldukca yat dinlen, cok ihtiyacin olacak cunku. Dur dur seni daha linklerime eklememistim hemen simdi yapiyorum. Sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba Ceyda;
Ellerine sağlık çok cici olmuş pastalar. Planlı çalışmak gerçekten çok daha iyi oluyor. Bende yapacağım işlerde hep liste çıkaranlardanım. Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

CANIM ARKADASIM CEYLANCIM,
HERSEY ICIN TEKRAR TEKRAR CO TESEKKURLER......
SAYENDE UNLU OLDUK.
CEREN

Adsız dedi ki...

CEYLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN,
TEEEEEKKKKRRRAAAAAAAAARRRRR CCCCCCCCCCOOOOOOOOOOOOOOOOKKKKKKKKKKKKKKK TTESEKURRRRRRRRRRRRLEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRR,
CEREN

Ceylan dedi ki...

Herkese cesaret verici, motive edici yorumları için teşekkürler ! Burçin'cim, gerçekten hamile iken zormuş ! Her seferinde bu son diyorum ama sonra dayanamayıp yine yapıyorum!!
Nükhet'cim, esas ben senin pastana bayıldım, bayıldım! Hatta yarın halim olursa annemlere seninki gibi beyaz üzerine çiçekli bir pasta yapmak istiyorum, birara kopya çekeceğim senden! Blog olayında da okudukça gaza geliyorum..seni de takipteyim ! Dinlenmek ise kendime hatırlatmak zorunda kaldığım bir konu!! 2.5 yaşında bir oğlan çocuğu ile genelde pek vakit kalmıyor ama !! İkinci de gelince halim ne olacak bakalım! Bak sana bir tio, Elif seni feci özlüyor ona göre !
Selda, diyorum ki mesela erkeklerden gören olsa, delirdi bu kadınlar der ve herhalde pasta konusundaki bu titizliğimize hiç anlam veremez di mi?? Gerçi yerken çok mutlular ama arkasında nasıl bir planlama var diye pek düşünmüyorlardır (çoğu)!
Herkese çok sevgiler !

ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI dedi ki...

Merhaba Ceylan'cığııım;)
Seni keşfetmekte biraz geç kalmışım ;(
Ne güzel mamalar yapılmış böyle ellerine yüreğine sağlık;)
Çikolatalı pasta grubu ne iyi oldu da kuruldu ;)Grup sayesinda sizlere daha çabuk ulaşır olduk;)
Kardeşlerin de yeni yaşları kutlu olsun sağlıklı mutlu nice yaşlar dilerim;)
SEVGİYLE KAL...

Yemekbahane dedi ki...

Ceylan,
Harikasın..Hatta süpersin.Ne işler becermişsin böyle ...

Ellerine sağlık..


Sevgiler,
Müge

hayat dedi ki...

Sevgili Ceylan,pastalar muhteşem görünüyor ne çok emek vermişsin ama harika şeyler çıkmış ortaya. Çocukların mutlulukla gülen yüzleri bütün yorgunluğa değmiştir sanırım.Ellerine emeğine sağlık.

sevgilerimle..

NiNo dedi ki...

harika seyler bunlar bayildim ellerinize sglik miniklerin yeni yasi kutlu olsun