Salı, Mart 20, 2007

Bakü'lü Türk Anneler Grubu Buluştu !

Rana, Ceylan, Buket, Akbel, Elif, Ebru, Ceren, Elif Yalın, Esra, Hürriyet, Sibel

Nihayet Bakü'deki Türk Annelerinin çok az bir bölümü de olsak buluştuk ! Çok da iyi ettik çünkü biraraya gelmenin ne büyük bir keyif olduğunu bu sayede öğrendik.

Elebaşımız Elif Yalın, 4 yılı aşkın bir süredir Bakü'de ve yurtdışında yaşam konusunda çok tecrübeli. İkimizin ortak noktalarından biri olan yabancıların "playgroup"larında başlayan arkadaşlığımız esnasında hep neden Türkler olarak biraraya gelemediğimizi sorgulardık.

Buradaki İngiliz, Amerikalı ve İskoçlar bu konuda gerçekten başarılı. Gerek özel günlerinde gerek çocukları için oyun gruplarında, düzenli ve oldukça kalabalık bir şekilde toplanıyorlar. Emaillerde mutlaka birileri bu grupları organize ediyor ve herkes de destek oluyor.




Neyse, nihayet Elif'in canına tak etti ! Ve bizi önce Yahoo'da gruplaştırdı. Önceleri sayımız 5 filandı, en son 15 olduk. Aslında burada en az 5000 Türk olduğu söyleniyor, dolayısı ile 15 çok az bir rakkam ama olsun buna da şükür !




Buluşma mekanı tabii ki buradaki bir Türk lokantası oldu, Sultan Kebapçısı ! Kebapları mideye indirirken, sohbetimiz daha da koyulaştı !



Hanımlar biraraya gelince önce tabii bolca çocuklar ve mutfaktan sohbet açıldı. Ortak dertler, sıkıntılar paylaşıldı, kah efkarlanıldı, kah gülündü!


Mutfak konusunda tabii herkes, peyniri, eti, sebzeyi nereden aldığını paylaştı. Ya da çok kıymetli olan Türk balığını nasıl nereden bulabileceğimiz konuşuldu !!


Bunlar Türkiye'den uzakta olanlar için altın değerinde bilgiler !

Bazen örneğin Türk peyniri bulunamıyor, o zaman grubun yazışmalarında birden bir artış oluyor ! Herkes birbirine en son nereden aldığının bilgisini veriyor !


Umarım bundan sonra daha sık biraraya geliriz. O akşam sohbet gerçekten çok güzeldi, kendimizi bir akşamlığına hiç de uzakta hissetmedik ve pek çok konuda da yalnız olmadığımızı gördük.

Yurtdışında yaşayan diğer Türkler olarak benzeri girişimleri varsa ve bize de anlatacakları güzel aktiviteleri varsa mutlaka yorumlarını bekleriz.

Bakü'deki Türk'ler olarak da umarım pek çok güzel faaliyetin içinde bulunabilir, tipik Türk "organize olamama" hastalığımızı yeneriz :)

Herkese sevgi ve selamlar..

10 yorum:

Yemekbahane dedi ki...

Ceylan,

Süper bir oluşum.Tebrikler..Merakla izliyorum:)
Sevgiler
Müge

Unknown dedi ki...

Ne güzel bir buluşma olmuş. Gurbet ellerde böyle güzel bir dostluk yakalamanız çok güzel olmuş. Dostluğunuz daim olsun.
Sevgilerimle..
Selda

pecete dedi ki...

Çok ama çok güzel... Tebrik ederim, bu dayanışma ve mutluluk artarak devam etsin. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba, izmir de yaşıyoruz bakü ye taşınma durumumuz var.
8 yaşındaki kızım şu anda fransızca okuyor, piri reis te.
bu konuda görüşlerinizi öğrenmek isterim, eğitim öğretim yaşam evler.... teşekkürler

ogretmen dedi ki...

bakuye gelelı 3hafta oldu anadolulısesıne atandım.aılece geldık 10 yasında 1oglum var.olusumunuz dıkkatımı cektı maıl adresım sıral2005@hotmail.com gorusmek umıdıyle

Stilcatcher dedi ki...

Sizin blogu tesadüfen keşfettim. ve tesadüfen Bakü ile ilgili yazılarınızı okudum.Ben de 2 sene yaşadım Bakü de.Çok doğru noktalarla ,çok hoş anlatmışsınız.
Ama ufak bir eleştiri yapacağım.Aslında eleştiri değil de benim yaşadıklarımla ilgili şeyler demek daha doğru.
Bana göre orası Türkçe konuşan(hatta çoğunlukla Rusça ile Azeri dili konuşan)ve kesinlikle Türkiye ile alaksı olmayan, tamamen yabancı bir şehir.Ben orda yaşarken sizler gibi şanslı değildim.(üstelik sizinle aynı dönemlere denk geliyor galiba)Çünkü maalesef genelde yalnızdım.Ve hiçbir Türk tanıdık çevresi oluşturamadım.Bir de üstüne üstlük son derece soğuk,kaba ve ukala tavırlarla karşılaştım hep.Mozart gibi Türk cafelerinde rastladığım Türk bayanlara gayet samimi bir şekilde merhaba deyip de duvarla karşılaşmak ,yabancı bir ülkede maalesef hiç hoş olmuyor.İngilizler bu konuda daha sıcaklar.Hatta Rus kadınları,hatta ve hatta Azeriler.Düşünüyorum da orada yaşarken, görüştüğüm,dostluk kurduğum kişiler bana yakınlık gösteren Azeriler ve Ruslar oldu.Bir tek Türk arkadaşım vardı.O da zaten eski arkadaşım onu ayrı tutuyorum.
Ben Baku yü sevmiştim.Şehrin köhneliğini,eksiklğini ,zevksizlikleri,kültürlerini,binalarını,yaşadığım saçma sapan evi,yerin altındaki muhteşem İsveç resturantını,Aziza Zadeh'in jaz klubunu,güzel dünya mutfağı yapan resturantlarını,Opera,Bale programlarını,sahilden başlayıp bütün Tergova çevresinde hergünkü rutin yürüşlerimi,pazarlarını,bir çok şeylerini işte.:)
Komik anılarımız vardır orada eşimle.:)

evo34 dedi ki...

Tesadufen gordum blogunuzu imrendim, ne guzel.. Peki bu tip bulusmalar sadece anne Turkler arasinda mi oluyor merak ettim. Ben de 3 yildan fazla zamandir Bakudeyim ve Turk arkadasim yok maalesef.. Nasil yapmali da bulusmali bir yol gosteren olur mu :)

evo34 dedi ki...

Bakulu anne olmayan Turkler diye bir grup var mi acaba? sayfayi tesadufen gordum cook hosuma gitti ben de Bakudeyim ama hic tanidigim yok SIKILIYOR insan..

Unknown dedi ki...

Ceylan hanım merhaba.Hala Baküde miisniz?Grubunuz devam ediyor mu acaba?
Mine Gedik

Ceylan dedi ki...

hayır maalesef değilim, grup da neredeyse tamamen dağıldı. Geriye bir tek bizden Suna kaldı. Çocuğunuz var mı? International okulda ise karşılaşabilirsiniz belki?