Pazartesi, Mart 05, 2007

Yufkalar geldi yaşasın! Börek de börek..!

Bakü'deki Türklere Türkiyeden taze yufkalar geldi mi, alır bir telaş ! Hemen kollar sıvanır, acilinden bir tepsi eve, kalan yufkalarda çeşitli zamanlarda misafirlere ikram edilmek üzere derin dondurucuya !!!

Sağolsun kayınvaldemin yolladığı tonlarca incecik-tazecik yufkalarla, biz de geçen 2 gün hababam börek sardık Lale'yle ! Dipfriz ağzına kadar börek doldu sanki kıtlığa girdik! :)

Ve toplam 5 çeşit börek hazırladık !! Hepsinin tarifini de bloglardan baktım...yaşasın yemek blogları vallahi !

İşte size bu leziz böreklerin tarfileri:
  • Yukardaki Hatice'nin sodalı böreği, Portakal Ağacındaki tarif çok güzel. Ben sadece fazladan bir otsever olduğumdan, içine maydonuzun yanı sıra bol nane ve dereotu da ekledim. Ve tabii ailemizin vazgeçilmezi pul biber. Üzerine de he susam-hem çörek otu döktüm. Bir de üzerine yumurta sarısı vermiyordu ama ben unutup alışkanlıktan, onu da koydum! Bir de buradaki fırınımdan hiç memnun değilim, yine üzeri nar gibi kızardı, içi istediğim gibi olmadı. Aslında bu böreğin özelliği neredeyse su böreği gibi olması -katkat ve ağızda dağılan bir "cür" (azerice : çeşit)!! Ama lezzeti dayanılmazdı hala! Uzun zamandır diyette olan eşime de küçük bir kaçamak fırsatı doğdu!

  • Tavuklu Börek : Bu da dayanılmaz bir lezzet daha oldu ! Bunun için de, Portakal Ağacı'ndaki tavuklu tarifle, Tarçın'ın Mutfağındaki tarifi karıştırdım!! Yani Hatice'nin yaptığı gibi 3 yufkayı üstüste koyup, aralarına ben yoğurt+yağ+yumurta karışımı sürdüm. Buzlukta saklaması kolay olsun diye de 8'e bölerek tombul sigara börekleri yaptım. İçinin tarifi ise: 1 soğanı ince doğrayıp 1 kaşık zeytinyağında çevirin, üzerine 1 diş ezilmiş sarımsak ekleyin-çevirin, üzerine 1 tatlı kaşığı biber salçası ekleyip yine çevirin, üzerine 3 küçük doğranmış domates ekleyin ve hala çevirin !! 3 adet tavuk göğsünü küçük küpler halinde doğrayıp bu karışıma ekleyin ve yarım pişirin. Yarım paket mantarı da temizleyip, küp küp doğradıktan sonra bu tavuklu karışıma ekleyin. En son birer avuç fıstık ve kuşüzümü de ekleyip hepsini iyice pişirin. Sonlara doğru ben köri, karabiber ve kırmızı biber de ekledim. Bu iç soğuduktan sonra yufkalara doldurun. Isterseniz Tarçin'in Mutfağındaki gibi tepsi böreği de yapabilirsiniz. Çok orjinal ve de doyurucu bir tarif!

  • Ispanaklı gül böreği : Tarifi benim blogda da var.

  • Patatesli sigara böreği : Yukardaki tavuklu börek gibi başlayıp, içine haşlanmış patatesi, sütle ezip, kırmızı biber-karabiber-tuzla tatlandırıp, biraz da ince doğranmış maydonoz ve rendelenmiş kaşar peyniri ekleyip koyduk. Evde yoktu ama aslında bu böreğe gönlümden geçen bir parça da ince doğranmış pastırma eklemekti!

  • Peynirli sigara böreği : Yine aynı yukardaki börek gibi başlayıp, içine yine ince kıyılmış bol otlu (maydonoz+nane+dereotu) ve baharatlı beyaz peynir karışımı ekledik. Klasik sigara böreği şeklinde sardık.

İşte börek festivalimiz böyle geçti ! Sarmayı bitirince her birinden birer örnek tepsiye koyup, 200derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirdik ve resmini bile çekemeden tükettik!!!

Azeriler böreği bilmiyorlar, iyi mi! Onlar da yufka açıyor ama daha kalın ve 2 cür için kullanıyorlar ! Biri "dürmek" yani bizim dürüm gibi, içine peynir koyuyorlar. Diğeri ise "Göy Gutabı", onu da içine bol göy (yani yeşillik-ot) koydukları ve katladıkları ufak yufkayı tavada ısıtıyorlar, daha sonra sıcakken alıp arasına tereyağı sürüyorlar ve onu da dürüp öyle yiyorlar.

Yani gözleme-dürüm arası bir tarz ama bizim usul kat kat börek usulleri yok (en azından benim bildiğim kadarıyla, belki rayonlarda yani bölgelerinde yapılıyordur, araştıracağım).

Misafirler geldiğinde resimleri ekleyeceğim, ağzınızı daha da sulandırmak için!

Sevgiler!

3 yorum:

Yemekbahane dedi ki...

Merhaba Ceylan,

Çikolatalı pasta grubuna iyiki yazmışsın, ben de seni ziyaret edebilme fırsatı yakalamış oldum.Çok keyif aldım gezerken bloğunu.Ne zaman istersen ben de beklerim.Sık sık geleceğim artık.

Sevgiler,
Müge

Yemekbahane dedi ki...

Ceylan,
Sana bir kod göndereyim bana email adresini yazarsan , onu sağ tarafta link vb koyduğun yere eklersen sana comment atanları o şekilde takip edebilirsin.

Ayrıca google konusunda ben google'a "GOOGLE KAYIT" vb terimler yazıp,çıkan sitelere blogumu kaydetmiştim vakti zamanında ve ondan sonra google da çıkmaya başladım.

Başka bir şey aklına takılırsa hemen sor , ben sana yardımcı olmaya çalışırım.

Ayrıca seni Onlar Şahane bölümüme de ekledim bile :)

hayat dedi ki...

Merhaba Ceylan,bloğunuza ilk defa müge de görüp girdim.Çok beğendim tarifleriniz anlatımlarınız çok güzel.Azerbaycanı göstediğiniz fotoğraflara bayıldım hep merak etmiştim yaşamları yemekleri.Ayrıca oğlunuzda çok tatlı maşallah hamileliğiniz güzel geçer de inşallah sağlıklı sıhhatli bebeğinize kavuşursunuz.

Görüşmek dileğiyle Azerbaycana sevgiler..