Cumartesi, Mart 31, 2007

Brownie'ye hayır demek NE MÜMKÜN?




Yine Kek Ye'ye gecikmiş bir kek tarifi oluyor bu!!


Ama bu brownie tarifini ikinci kez deniyorum ve özellikle de daha sıcakken, yanında vanilyalı dondurma ile yiyince sanki çikolata sufle yemiş kadar leziz oluyor! Böyle olması için de belirtilen vakitten bir 5 dakika önce alıyorum fırından..içi çok pişmemiş oluyor, böylece içinden çikolata fışkıran sufleye biraz daha yakınlaşıyor ve hatta ondan daha yoğun bir lezzeti oluyor.

Ama yine mesele içinde kullanılan malzemede! Bu sefer özellikle Lindt'in %85 kakaolu bitter çikolatasını kullandım ve tadı.....muh-te-şem oldu!


Üzerindeki ceviz krokanları ben yaptım derdim ama ayıp ederim !! Aslında hikayesi biraz komik! Buradaki çok güzel bir Tayland lokantasında, yemekten sonra ikram olarak gelen bu krokanlardan yeterince yiyemeyince, annem ve kayınvaldem ziyan olmalarına kıyamadılar!!!! Paket yaptırıp eve getirdik (tabii ki adamlar biraz şaşırdı bu ikramın paketlenmesine!)..

Ceviz krokan bence krokanların en güzeli! Tek başına bile nefis bir ikram..Ben kendim denemedim ama internette şöyle bir tarif buldum, denenebilir. Bir de Milliyet Internetten şöyle bir tarif var:

....."Teflon tavaya azıcık tereyağı dökülür. Tereyağı çıtırdamaya başlayınca tavaya bal ilave edin. Yağ ve bal karışımı fıkırdarken, tavaya kuru cevizleri atın. İstediğiniz kıvama gelinceye kadar çevirin. Cevizler biraz kavrulur. Üzerleri bal ile kaplanmış olur. Tavadan cevizleri çıkarıp, bir mermerin üzerine veya bir tepsiye, birbirinden ayrı gelecek şekilde dizerek soğumaya bırakın. İşte size ceviz krokan. Fındık veya badem ile de yapabilirsiniz. Sıcak cevizleri dökeceğiniz zemini hafif yağlarsanız, yapışmaz. Krokanları kapalı kavanozda saklayın. "

Gelelim Brownie'nin tarifine. Remix I (Lale Apa, Bedriye Medina) kitabından hazırladım ve bugüne kadar denedeğim pek çok brownie'den daha başarılı oldu.


Malzemeler:


  • 1.5 paket bitter çikolata (ben 200g, Lindt %85 Kakao kullandım)
  • 1 su bardağı tereyağ (ben 250g'lık bir paket kullandım)
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 tatlı kaşığı vanilya
  • 1 su bardağı elenmiş un
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 1 1/2 su bardağı dövülmüş ceviz

Tarifi:


  1. Fırınınızı önceden 150 derecede ısıtın
  2. Çikolata ve tereyağını, orta ateşteki küçük bir kapta yavaş yavaş eritin
  3. Yumurtaları mikserle derin bir kapta iyice karıştırın
  4. İçine yavaş yavaş toz şekeri ekleyerek krema kıvamına geinceye kadar karıştırın
  5. Bu karışımın içine, vanilya, un, erittiğiniz çikolata karışımı, tuz ve cevizleri ekleyin
  6. Hepsini iyice karışıtırın ve bir fırın kabına koyun
  7. Önceden ısıtımış olduğunuz fırında üstü parlayıncaya kadar (yaklaşık 30dak ama içinin hafif yumuşak olmasını isterseniz 20-25dak) pişirin
  8. Fırından çıktıktan sonra, kabından almadan soğumasını bekleyin
  9. Keserken parçalanmamasına dikkat edin!
  10. Her bir parçanın üzerine birer ceviz krokan ile süsleyebilirsiniz

Afiyet olsun!!

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Brownie'yi sevmemek mümkün mü? Üzerine çikolatalı sos...Elinize sağlık, çok leziz gözüküyor. En kısa zamanda denemek lazım.

İstanbul'dan sevgiler:)

aslı dedi ki...

sevgili ceylan vallahi çok güzel olmuşa benziyo gerçektende bunlar bende deniycem ...sevgiler iyi hafta somları ...bu arada seni linklerime eklemek istiyorum sende beni eklersen sevinirim...

Rakunt ideas dedi ki...

ne güzel ilk yorum benden ...İnan dietteyim ama varya nasıl canım çekti of of dondurma yanonda ah aha ne yapsam da geçse :))))ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Merhaba, böyle güzel görüntüye bende asla hayır diyemem doğrusu. Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Çok güzel görünüyor. Brownie ile çikolatalı dondurma üstüne de çikolata sos her zaman favorim olmuştur. nedense çocukluğumdan kalan alışkanlıkla kış aylarında dondurma yemiyorum. Annemin etkisi sanırım...:))
Hemen tatmalıyım bu zevki ...

nur